Levinuimaks unehäireks on insomnia ehk unetus ― inimene ei suuda uinuda, jääb liiga hilja magama või ärkab soovimatult vara üles.

Insomnia puhul, mida esineb naistel rohkem kui meestel, ärgatakse ka keset ööd ega suudeta enam uuesti uinuda. Sageli esineb seda stressirohketel eluperioodidel. Insomniat võivad põhjustada samuti erinevad kroonilised haigused, mitmed ravimid, alkohol, nikotiin ja kofeiin. Krooniliste unehäirete all kannatab vähemalt 5% täiskasvanuist, kogu maailmas on täheldatud unehäirete esinemise sagenemist. Ajutisi une ja ärkveloleku rütmihäireid võib põhjustada ka reisimisest tingitud ajavahe või muutuva graafikuga (öine) töö.   Kuidas unekvaliteeti parandada? Magama võiks minna ja ärgata iga päev enam-vähem samal kellaajal. Kasuks tuleb, kui päeval on oldud värskes õhus ja end füüsiliselt liigutatud. Uneaja eel peaks vältima tegevusi, mis organismi „üles piitsutavad“ ehk mõistlik ei ole kolm kuni neli tundi enne magama minekut teha aktiivselt trenni. Telerivaatamine ja arvutitöö tuleks lõpetada vähemalt tund enne uneaega ja seejärel tegeleda millegi rahuliku-rahustavaga, kuulata näiteks muusikat. Kui und ei ole, pole mõtet seda voodis oodata, vaid pigem keskenduda mõnele positiivsele tegevusele: raamatutele või käsitööle. Alkoholist abi ei ole. Õhtune naps võib küll aidata uinuda, aga kui organism peab puhkamise asemel tegelema alkoholist eraldunud mürkide kahjutuks tegemisega, siis rikub see ikkagi une niisamuti nagu kohv ja kange tee. Levinuimaks unehäireks on insomnia ehk unetus ― inimene ei suuda uinuda, jääb liiga hilja magama või ärkab soovimatult vara üles. web hosting services top

Insomnia. Kas vältimatu?

Peeter Villako, proviisor; fotod: Pildipank 123

Levinuimaks unehäireks on insomnia ehk unetus ― inimene ei suuda uinuda, jääb liiga hilja magama või ärkab soovimatult vara üles.

Insomnia puhul, mida esineb naistel rohkem kui meestel, ärgatakse ka keset ööd ega suudeta enam uuesti uinuda. Sageli esineb seda stressirohketel eluperioodidel. Insomniat võivad põhjustada samuti erinevad kroonilised haigused, mitmed ravimid, alkohol, nikotiin ja kofeiin. Krooniliste unehäirete all kannatab vähemalt 5% täiskasvanuist, kogu maailmas on täheldatud unehäirete esinemise sagenemist. Ajutisi une ja ärkveloleku rütmihäireid võib põhjustada ka reisimisest tingitud ajavahe või muutuva graafikuga (öine) töö.

 

Kuidas unekvaliteeti parandada?

Magama võiks minna ja ärgata iga päev enam-vähem samal kellaajal. Kasuks tuleb, kui päeval on oldud värskes õhus ja end füüsiliselt liigutatud. Uneaja eel peaks vältima tegevusi, mis organismi „üles piitsutavad“ ehk mõistlik ei ole kolm kuni neli tundi enne magama minekut teha aktiivselt trenni. Telerivaatamine ja arvutitöö tuleks lõpetada vähemalt tund enne uneaega ja seejärel tegeleda millegi rahuliku-rahustavaga, kuulata näiteks muusikat. Kui und ei ole, pole mõtet seda voodis oodata, vaid pigem keskenduda mõnele positiivsele tegevusele: raamatutele või käsitööle.

Alkoholist abi ei ole. Õhtune naps võib küll aidata uinuda, aga kui organism peab puhkamise asemel tegelema alkoholist eraldunud mürkide kahjutuks tegemisega, siis rikub see ikkagi une niisamuti nagu kohv ja kange tee.

Insomnia. Kas vältimatu?
Levinuimaks unehäireks on insomnia ehk unetus ― inimene ei suuda uinuda, jääb liiga hilja magama või ärkab soovimatult vara üles.
Insomnia. Kas vältimatu?
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Insomnia. Kas vältimatu?
TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri